ما از ایده تا بهره برداری در کنار شما هستیم👋

چرا وب سایتم فروش کافی ندارد؟
چرا وب سایتم فروش کافی ندارد؟

وب سایت شما دقیقاً مانند یک فروشنده است که به طور ۲۴ ساعته فعال بوده و به جذب مشتری می‌پردازد. گاهی  همین وب سایت اولین یا شاید هم تنها تصویری است که از شما در اذهان مشتریان ایجاد می‌شود. اما اگر وب سایت درآمد مورد انتظار شما را فراهم نکند چه باید کرد؟
در این پست قصد داریم به این سوال بپردازیم و بگوییم چگونه می‌توانید درآمد کسب و کار خود را از طریق وب سایت افزایش دهید.
اول باید بدانید که دو اشتباه اصلی وجود دارد که مستقیماً بر فروش وبسایت شما تاثیر می‌گذارد: مشکلات ترافیک (میزان بازدید از سایت) و مشکلات نرخ تبدیل (نرخ تبدیل کاربر به مشتری).

مشکلات ترافیک (کمیت در کنار کیفیت)

گرچه وب سایت شما قدرتمند و مفید باشد و بهترین و ارزان ترین محصولات را ارائه دهد ولی نتواند خود را در معرض دید مشتریان قرار دهد، هیچ فروشی اتفاق نخواهد افتاد. ریشه این مشکل ممکن است در ترافیک ناکافی یا ترافیک با کیفیت پایین باشد.

جذب مشتریان هدف بسیار حیاتی‌تر از دریافت ترافیک بالا است. شما باید سعی کنید افرادی را جذب کنید که به طور خاص به دنبال خدمات شما هستند. در همین راستا استفاده موثر از SEO اهمیت به سزایی دارد. بهینه سازی وب سایت و محتوای شما با کلیدواژه‌های مناسب باعث می‌شود افراد مرتبط تری متوجه سایت شما شوند.علاوه بر این از سرعت عملکرد سایت اطمینان حاصل کنید چرا که سایت‌های کُند مشتریان را ناامید کرده و به سمت رقبا سوق می‌دهد.

همچنین بخوانید:

فروش آنلاین: افزایش سود دهی کسب و کار با ورود به دنیای تجارت الکترونیک
انواع تجارت الکترونیک کدامند؟ مزایای آن چیست؟ چگونه وارد این بازار بشویم؟

مسائل رایج درباره ترافیک سایت

  • پایین بودن ترافیک ارگانیک: این مشکل مربوط به قابل مشاهده بودن یک وب سایت در موتورهای جستجو است. اگر وب سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه سازی نشده باشد، سایت شما در معرض دید مشتریان بالقوه قرار نمی‌گیرد، که در نتیجه کاهش تعداد بازدیدکنندگان طبیعی را به همراه دارد.
  • ترافیک نامربوط: اگر شما ساعت لوکس می‌فروشید و اکثر ترافیک وبسایت شما از افرادی باشد که به دنبال ساعت‌های دیجیتال ارزان قیمت هستند، نرخ تبدیل بازدید کنندگان به مشتری بسیار ناچیز خواهد بود. جذب ترافیک نامربوط می‌تواند نتیجه هدف گیری غیر موثر و استراتژی‌های نا کارآمد و استفاده از کلید واژه‌های ضعیف باشد. شما باید مطمئن شوید که محتوا و استراتژی‌های SEO با دموگرافیک مشتریان شما منطبق است.
  • تجربه کاربری ضعیف: اگر بازدیدکنندگان هنگام استفاده از سایت شما احساس رضایت نداشته باشند یا سایت بیش از حد کند باشد یا جذابیت کافی نداشته باشد، احتمالاً سریع از سایت خارج شده و هرگز به آن مراجعه نخواهند کرد که به این پدیده نرخ پرش می‌گویند. نرخ پرش بالا به معنی این است که شما در حال از دست دادن مشتریان بالقوه هستید و این امر باعث کاهش نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه می‌شود.

همچنین بخوانید:

ساخت یک وب سایت چقدر طول می کشد؟ چه عواملی بر زمان توسعه موثر هستند؟
عوامل مختلفی بر زمان ساخت یک وب سایت موثر است. در این مقاله به بررسی کوتاهی از آنها می‌نشینیم.
  • بهینه نبودن برای موبایل: از آنجا که تعداد قابل توجهی از کاربران اینترنت، از طریق دستگاه‌های تلفن همراه به سایت‌ها دسترسی پیدا می‌کنند، اگر سایت شما برای نمایش روی موبایل بهینه نشده باشد و طراحی UX و UI مناسبی ارائه ندهد، رضایت بسیاری از مشتریان را از دست خواهید داد.
  • محتوای کم کیفیت: محتوای ضعیف یا کم کیفیت می‌تواند مشتریان را مایوس کند. همچنین، محتوای کم کیفیت بر میزان نمایش سایت در نتایج موتورهای جستجو تاثیر گذاشته و ترافیک طبیعی را کاهش می‌دهد.
  • کال تو اکشن: در نوشتن محتوا اصطلاحی به نام کال تو اکشن یا دعوت به عمل وجود دارد که بسیار مهم است. نداشتن کال تو اکشن یا استفاده نا به جا یا نوشتن ضعیف آنها باعث کاهش مشارکت بازدید کنندگان می‌شود.
  • نظرات منفی: کاربران برای اعتماد کردن به سایت شما راهی جز مطالعه نظرات کاربران قبلی ندارند، بنابراین نداشتن بخشی خاص برای نظرات یا به طور کلی کسب نظرات منفی و نمره کم از کاربران می‌تواند باعث سلب اعتماد شود و ریزش شدید را به همراه داشته باشد.
  • تسهیل مراحل خرید: اگر کاربران در هر یک از مراحل خرید اعم از پیدا کردن محصول مورد نظر یا اضافه کردن به سبد خرید یا شناختن ویژگی‌های آن یا مراحل پرداخت، دچار مشکل یا سردرگمی شوند، فرایند خرید را متوقف کرده و ادامه نمی‌دهند. بنابراین اهمیت طراحی و تعیین جرنی مناسب حائز اهمیت می‌باشد. به طوری که فراهم کردن مسیر حرکت ساده و روان برای کاربران می‌تواند به شکل قابل توجهی نرخ تبدیل را افزایش دهد.
  • رقابت در بازار: به یاد داشته باشید که شما در جذب مشتری تنها نیستید و رقبا به شکل مستقیم بر کار شما تاثیر می‌گذارند. اگر در این رقابت ضعیف ظاهر شوید و نتوانید مزیت رقابتی ایجاد کنید، بسیاری از مراجعه کنندگان خود را به رقبا تسلیم خواهید کرد.
  • امنیت وب سایت: همانطور که می‌دانید ایجاد اعتماد اولین قدم در فروش است پس از امن بودن وبسایت خود اطمینان حاصل کنید و پروتکل‌های (HTTPS) را رعایت کنید تا کاربران با اخطار‌های نا امن بودن وب سایت مواجه نشوند و بتوانند به سایت اعتماد کرده و به مراحل خرید بروند. بدیهی است که مشتریان در صورت احساس ناامنی به سرعت سایت را ترک می‌کنند.
  • استراتژی تبلیغاتی ناکارآمد: همانطور که در مقالات قبلی اشاره کردیم برای بازاریابی کانال‌های آنلاین و آفلاین مختلفی از جمله ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، اپلیکیشن، تلفن، بنر و غیره وجود دارد. انتخاب استراتژی مناسب توسط کمپین تبلیغاتی شما بسیار مهم است تا سرمایه و منابع شما را به هدر ندهد و بیشترین بهره وری را در اختیار شما بگذارد.

همچنین بخوانید:

کانال‌ های بازاریابی، آنلاین و آفلاین
شناخت کانال های بازاریابی معمولا قدم اول برای پیشرفت هر کسب و کار و افزایش درآمد محسوب می‌شود. در این پست به معرفی آنها می‌پردازیم.
  • عدم حضور قوی در شبکه‌های اجتماعی: رسانه‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی یکی از اصلی‌ترین منابع برای جذب ترافیک وب سایت به شمار می‌آیند. حضور قدرتمند و منظم در شبکه‌های مختلف می‌تواند باعث افزایش دید برند و ایجاد اعتماد برای شما شود و ترافیک سایت را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

نرخ تبدیل مشتری: تقویت تجربه کاربری برای افزایش فروش

بعد از اینکه مشکل جذب ترافیک را حل کردید و توانستید جریان ثابتی از مراجعه کنندگان را به سمت وب سایت خود هدایت کنید بعضا اتفاق می‌افتد که هنوز میزان فروش در حد انتظارات شما نباشد. این مورد مربوط به مشکل نرخ تبدیل مشتری میباشد.

برای رفع این مشکل باید در زمینه بهبود تجربه کاربری و طراحی  UX و UI تمرکز کرده و سرمایه گذاری بیشتری داشته باشید. در واقع بهبود تجربه کاربری در گرو درک و شناخت صحیح از رفتار کاربران می‌باشد. بررسی کنید که آیا کابران هنگام استفاده از وب سایت شما دچار سردرگمی می‌شوند؟ مراحل اضافی را حذف کنید و در ارائه ساده و در دسترس محصولات بکوشید. یک وب سایت با طراحی قوی و ساختار یافته، نقش حیاتی در افزایش نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به خریداران دارد.

همچنین بخوانید:

نگاهی جدید به نحوه ساختن وب سایت برای انواع کسب و کار
عملیات توسعه یک وب‌سایت چه مراحلی دارد؟ تیم بک‌اند و فرانت‌اند از چه ابزارهایی استفاده می‌کنند؟

مشکلات رایج درباره نرخ تبدیل

  • طراحی مسیرهای پیچیده: اگر طراحی وب سایت شما گیج کننده باشد و بازدیدکنندگان نتوانند به راحتی محصولات مورد نظر خود را پیدا کنند و به نتایج مطلوب دست پیدا کنند، قطعا به خاطر اتلاف وقت و انرژی زیاد، ناامید شده و سایت را ترک می‌کنند.

همچنین بخوانید:

اپلیکیشن فروشگاهی Lawazm: طراحی UX صفحه اصلی
طراحی لوازم که یک اپلیکیشن تجارت الکترونیک بین المللی است را بررسی کنید.
  • طراحی نامناسب صفحات اصلی (ورودی): از آنجا که این صفحات اولین برخورد کاربران با سایت را فراهم می‌کنند، طراحی دقیق، جذاب و وضوح پیام آنها بسیار اهمیت دارد. اگر کاربر به راحتی پیام شما را دریافت نکند یا با این صفحه ارتباط برقرار نکند، خلاصه نتوانید او را جذب کنید سریعا از سایت خارج شده و به مراحل خرید نخواهد رفت.

همچنین بخوانید:

آموزش تکنیک‌های طراحی UI/UX: صفحه اصلی برنامه Chayyel
صفحه اصلی اپلیکیشن خود را طبق جدیدترین استانداردهای روز طراحی کنید.
  • گزینه‌های پرداخت محدود: اگر شما فقط یک یا دو راه برای پرداخت در اختیار مشتریان قرار بدهید، برخی از مشتریان که راه‌های دیگر را ترجیح می‌دهند را از دست خواهید داد. بنابراین سعی کنید حتی الامکان همه شیوه‌های پرداخت را در سایت خود بگنجانید. همچنین در ساده و کوتاه کردن روندهای پرداخت کاربران بکوشید، چراکه پیچیدگی در این مراحل می‌تواند مشتریان را از خرید منصرف کند.
  • نداشتن طراحی ریسپانسیو: وبسایت شما باید به خوبی در طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها کار کند و نمایش خوبی ارائه دهد. اگر کاربران هنگام کار کردن با وب سایت روی گوشی یا تبلت حس راحتی نداشته باشند و فقط سایت را برای کامپیوتر‌ها طراحی کرده باشید، قطعا تعداد زیادی از مشتریان را از دست خواهید داد.
  • کارت محصول ضعیف: در یک وب سایت شما شخصی را به عنوان فروشنده نمیبینید، بنابراین کارت محصول‌ها معرف اصلی محصولات شما هستند. پس داشتن شرح خلاصه و جامع و دقیق از محصولات به همراه ارائه عکس با کیفیت برای معرفی بهتر محصولات اهمیت زیادی دارد. مطمئن باشید هیچ کس چیزی را که درست ندیده و درست نمی شناسد نخواهد خرید. پس سعی کنید در خلاصه‌ترین حالت ممکن کامل‌ترین شناخت را از محصول خود ارائه دهید.
  • تبلیغات زیادی: وجود بیش از اندازه انواع تبلیغات و پاپ آپ‌ها مشتریان را اذیت می‌کند و باعث کاهش فروش و زمان بازدید از وب سایت خواهد شد. پس از تبلیغات نیز به طور منطقی و متعادل استفاده کنید.

همچنین بخوانید:

چگونه وب سایت خود را به یک اپلیکیشن فروشگاهی تبدیل کنیم؟
با وجود 6.8 میلیارد کاربر تلفن هوشمند در جهان، عجیب نیست که کسب و کارها برای توسعه اپلیکیشن‌های تلفن همراه عجله دارند.

به طور خلاصه باید بگوییم که هدف از افزایش ترافیک وب سایت فقط تشویق مردم به بازدید از آن نیست، بلکه یک سایت فروشگاهی به دنبال تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان واقعی است. با استفاده موثر از SEO، بازاریابی محتوا، طراحی وب سایت و استراتژی‌های دیگر می‌توانید هر دو را افزایش دهید. کنترل اعداد آماده ارائه هرگونه خدمات سئو و پشتیبانی سایت می‌باشد تا شما را در این مسیر همراهی کند تا جذب ترافیک بیشتر و نرخ تبدیل بالاتر را تجربه کنید و به درآمد و بهره وری بیشتر برسید.

با ما تماس بگیرید:

30 Minute Meeting - Controladad
ارتباط با ما
اگر می‌خواهید یک تیم متخصص برای انجام پروژه داشته باشید یا هر گونه نیاز نرم افزاری دیگری دارید، یک تماس تصویری با ما هماهنگ کنید تا در زمان تعیین شده در کنار شما باشیم!