ما از ایده تا بهره برداری در کنار شما هستیم👋

از ChatGPT در کارهای روزانه استفاده کنید

ChatGPT ثابت کرده که یک ابزار سازگار است و می‌تواند به سرعت چندین کار متفاوت را انجام دهد . توانایی چت جی پی تی در انجام کارهای مختلف، از نوشتن پرامپت برای تصاویر زیبا گرفته تا پاسخگویی به سوالات و کمک به کدنویسی، به شما در افزایش بهره‌وری کمک کند. در این مقاله، به 21 روش جذاب برای استفاده حرفه‌ای از Chatgpt اشاره خواهیم کرد تا مطمئن شویم از این فناوری خارق العاده بیشترین بهره را می‌بریم.

اگر به دنیای تکنولوژی خصوصا حوزه هوش‌ مصنوعی علاقه‌مند هستید با ما همراه باشید:

وبلاگ
همه چیز درباره تکنولوژِی، دانش روز و آموزش های کاربردی را اینجا بخوانید.

1- هوش مصنوعی عکس: گرچه ChatGPT برای ساختن تصویر نیست ولی شما می‌توانید با استفاده از آن، پرامپت‌های دقیق و مناسب دریافت کنید (به دستوراتی که کاربر از آنها برای درخواست از هوش مصنوعی استفاده می‌کند پرامپت می‌گویند) تا با استفاده از آنها در هوش مصنوعی‌های تولید عکس مثل رمینی یا استیبل دیفیوژن و غیره تصاویر جذابی تحویل بگیرید.

2- پاسخ‌های دقیق و ساده: بعضی از پاسخ‌های ChatGPT ممکن است قابل فهم یا کارآمد نباشند. شما به راحتی می‌توانید از او بخواهید که متنی ساده‌تر ارائه کند. مثلا بنویسید: Explain it like I'm 5 years old. (طوری توضیح بده که انگار من ۵ ساله هستم) بعد اگر توضیحات کافی یا دقیق نبودند از پرامپت: Explain like I'm 15. استفاده کنید. به طور خلاصه از پرامپت‌هایی استفاده کنید که به هوش مصنوعی در درک بهتر هدف شما، کمک کند و نتیجه مناسب‌تری ارائه دهد.

3- تولید محتوا: شما می‌توانید از ChatGPT برای نوشتن مقالات استفاده کنید. کافیست موضوع مد نظرتان را به او بگویید. حتی می‌توانید کلمات کلیدی و دسته بندی‌های مورد نظر را به او بگویید تا متن را بر اساس آنها تنظیم کند.

4- ترجمه متن: متنی که باید ترجمه شود را در چت جی پی تی کپی کنید و با نوشتن زبان مقصد از او بخواهید متن را ترجمه کند. اما حتما ترجمه ارائه شده را خودتان نیز بررسی کنید تا از نظر قواعد دستوری و نکات ریز مشکلی نداشته باشد.

5- خلاصه کردن متن: برای خواندن سریع و دریافت اطلاعات از متن‌های طولانی، می‌توانید متن مورد نظر را در ChatGPT کپی کرده و از او بخواهید متن را برای شما خلاصه کند. با این روش اطلاعات خود را در زمینه‌های مختلف ارتقا دهید، مطالعه آزاد داشته باشید و پیشرفت کنید.

6- پاسخ به سوالات: درباره هر سوالی که در ذهن شما هست به احتمال بسیار زیاد مطالبی روی وبسایت‌های مختلف گذاشته شده. اگر یک جستجوگر حرفه‌ای باشید می‌توانید با کمی وقت صرف کردن و سرچ کردن در موتورهای جستجوی مختلف جوابتان را پیدا کنید یا اینکه این کار را به ChatGPT بسپارید و هر سوالی را که دارید از او بپرسید و جواب را دریافت کنید.

7- دستور آشپزی: زمانی که مواد اولیه محدودی در دسترس دارید و نمی‌دانید چه غذایی درست کنید، مواد اولیه را بنویسید و از چت جی پی تی بخواهید یک دستور آشپزی خلاقانه برای غذایی خوشمزه برایتان آماده کند.

8- تولید محتوای برای انواع سوشال مدیا: حتما برای شما هم اتفاق افتاده که یک عکس مناسب یا یک ایده جذاب در ذهن دارید و کپشن و متن مناسب برایش ندارید تا آنرا در اینستاگرام، توییتر، تردز یا بقیه رسانه‌های اجتماعی پست کنید. کافیست ایده خود را برای ChatGPT شرح دهید و کپشن مناسب را از او بخواهید. با این کار فعالیت خود را در فضای مجازی بهینه کرده و سرعت پست گذاری را افزایش دهید.

9- نوشتن فرمول‌های اکسل: از ChatGPT برای نوشتن فرمول‌های کاربردی اکسل استفاده کنید و اگر فرمول‌هایی دارید که کارکرد مناسبی ندارند به شناسایی و رفع باگ و خطاها بپردازید.

10- نوشتن تیبل HTML: همچنین می‌توانید از چت جی پی تی برای نوشتن کد HTML و شناسایی خطاهای تیبل‌های HTML  استفاده کنید. برای اصلاح کردن کافیست کدهایی که نوشته‌اید را در ChatGPT کپی کنید و به او بگویید کد من درست عمل نمیکند، مشکل آن کجاست؟ جوابی که دریافت می‌کنید را تست کنید تا مطمئن شوید باگ رفع شده. این روش برای یادگیری کدنویسی بسیار سودمند است.

همچنین بخوانید:

(Stable Diffusion) انتشار پایدار: آموزش نصب و راه اندازی، هوش مصنوعی عکس رایگان
معرفی و آموزش نصب Stable Diffusion، یکی دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی برای تبدیل متن به تصویر.

11- کدنویسی: میتوانید از ChatGPT بخواهید برای شما کدی مناسب با پایتون مثلا بنویسد که فلان عملکرد را داشته باشد. حتما نوع برنامه و نیاز خود را دقیق شرح دهید. کد ارائه شده را تست کنید تا از صحت آن اطمینان حاصل کنید.

12- ایده‌های تجاری و استراتژی‌های بازاریابی: اگر میخواهید یک کسب و کار جدید شروع کنید ولی نمی‌دانید در چه زمینه ای می‌توانید موفق‌تر باشید از ChatGPT مشورت بگیرید. مثلا از او بخواهید ۱۰ کسب و کار اینترنتی که بدون نیاز به تخصص خاص می‌توانم در خانه را‌ه‌اندازی کنم را معرفی کند. یا کسب و کار خود را به او بگویید و بخواهید برای بهبود آن پیشنهاداتی بدهد یا در جهت بازاریابی بخواهید روش‌هایی به شما پیشنهاد بدهد.

13- نوشتن نامه‌های اداری: اگر قصد دارید یک نامه بنویسید و درخواست افزایش حقوق بدهید یا خدایی نکرده میخواهید استعفا بدهید و نمی‌دانید یک نامه اداری خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد، شرایط خود را به چت‌ جی پی تی توضیح بدهید تا یک نامه اداری مناسب دریافت کنید.

14- توصیه‌های سفر: در هفته پیش رو تعطیلات دارید و نمی‌دانید کجا بروید تا حال و هوایی عوض کنید؟ علایق خود را به ChatGPT بگویید و پیشنهادات جذاب ببینید.

15- ایده‌های ویدیویی یوتیوب: اگر یک یوتیوبر هستید و می‌خواهید ایده‌های جدید و خلاقانه برای ساختن ویدئو در یوتیوب داشته باشید از ChatGPT  کمک بخواهید.

16 - نوشتن ایمیل: اگر می‌خواهید برای اهداف مختلف مثل بازاریابی و ایجاد ارتباط، یک ایمیل تاثیرگذار بنویسید، موضوع و نیاز کلی را به چت جی پی تی بگویید و یک ایمیل مناسب تحویل بگیرید.

17 - خاکستری نوشتن: اگر یک موضوع دارای موافقین و مخالفینی باشد، شما با سرچ کردن معمولا یک دسته از نظرات را خواهید دید ولی اگر می‌خواهید متنی بنویسید یا نظری بدهید که هر دو جنبه را در خود جای داده باشد و در واقع قضاوت میانه‌ای داشته باشید، موضوع را به  ChatGPT توضیح داده و از او بخواهید دیدگاه‌های مختلف را در این زمینه بررسی کند.

18- سبک نویسندگی: همانطور که می‌دانید در دنیای نویسندگی هر نویسنده دارای سبک و قلم مخصوص خود می‌باشد. شما می‌توانید یک نویسنده مشهور را انتخاب کنید و از ChatGPT بخواهید متن شما را به سبک نویسنده مورد نظر بازنویسی کند یا موضوعی را به این سبک بنویسد.

19- تعیین مخاطب: مشخصا هر نوع قشری و سطحی از مخاطبان لحن و گویش خاص خودشان را دارند و باید برای هرکدام متن مناسب خودشان تولید شود، این بدیهی‌ترین قاعده بلاغت است. شما می‌توانید نوع مخاطب خود را به چت جی ی تی معرفی کنید تا متنی که تولید میکند مناسب آنها باشد.

20 - جدول‌بندی اطلاعات: اگر می‌خواهید اطلاعاتی که از چت جی پی تی دریافت می‌کنید در قالب جدول و به صورت منظم و دسته‌بندی شده باشند، کافیست در پرامپت خود از او بخواهید که اطلاعات را به صورت جدول‌بندی شده تحویل بدهد. حتی این امکان وجود دارد که قالب‌‌های استانداردی برای استفاده در اکسل و امثال آن تحویل بگیرید.

همچنین بخوانید: با این هوش مصنوعی سرگرم‌ کننده آشنا شوید و عکس بچه آینده خود را بسازید:

آموزش استفاده از Remini AI: تصویر بچه آینده خود را رایگان بسازید - یک تجربه سرگرم کننده!
اگر دوست دارید با هوش مصنوعی به آینده سرک بکشید با ما همراه باشید!!! آموزش نصب و استفاده از رمینی.

همانطور که مشاهده کردید ChatGPT یک هوش مصنوعی خارق‌العاده است که مزایای متعددی دارد. مواردی که ذکر کردیم تنها بعضی از توانایی چت جی پی تی به حساب می‌آید. شما می‌توانید با خلاقیت و هوش خودتان بهترین و بیشترین استفاده را از این هوش مصنوعی داشته باشید. انعطاف‌پذیری بالای این هوش مصنوعی باعث شده که در بسیاری از مشاغل مورد استفاده باشد و امروزه تبدیل به یک ابزار کمکی کارآمد در زمینه‌های مختلف شده. همانطور که برای ابزارهای ماکروسافت و امثال آن اتفاق افتاد،‌ به نظر میرسد که در آینده نزدیک آشنایی با چت جی پی تی نیز یک مهارت لازم بلکه واجب برای کارمندان به حساب می‌آید.