ما از ایده تا بهره برداری در کنار شما هستیم👋

Sora محصول خارق العاده Openai
Sora محصول خارق العاده Openai 

به نظر می‌رسد شگفتی‌های Openai تمامی ندارد. توانایی هوش مصنوعی جدید sora همه را شگفت‌زده کرد و آنچه توقع می‌رفت در ۲۰ سال آینده بشر بتواند به دست بیاورد را اکنون در دسترس قرار داد.

Sora چیزی بیش از یک تبدیل کننده متن به ویدئو است. این هوش مصنوعی فراتر از انتظارات ظاهر شده و ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهد که آن را از سایر رقبا متمایز می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم ببینیم چه چیزی هوش مصنوعی سورا را منحصر به فرد می‌کند؟ با ما همراه باشید.

سایر مقالات ما را در زمینه هوش مصنوعی از دست ندهید:

وبلاگ
همه چیز درباره تکنولوژِی، دانش روز و آموزش های کاربردی را اینجا بخوانید.

چرا SORA متفاوت است؟

وقتی که یک هوش مصنوعی با استقبال عمومی گسترده مواجه می‌شود و ذهن مردم را به خود مشغول می‌سازد، به واسطه ویژگی‌های خاصی است که آن هوش مصنوعی ارائه کرده است. اینجا به بررسی برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های سورا می‌پردازیم.

دقت و واقع گرایی

تصور کنید بتوانید ویدیوهایی بسازید که دقیقاً شبیه یک فیلم واقعی به نظر می‌رسند. این دستاورد باورنکردنی توسط سورا با تحلیل دقیق حرکات انسانی، شبیه سازی‌های فیزیکی واقع گرایانه و گرافیک‌های بصری جذاب انجام شده است. از احساسات ظریف چهره گرفته تا زوایای مناسب دوربین، سورا ماهیت واقعیت را با دقت قابل توجهی به تصویر می‌کشد.

0:00
/
ساخته شده توسط سورا(ویدئو کامل را با کیفیت بالا می‌توانید در پایین صفحه ببینید)

فراتر از متن به ویدئو

واضحا مشخص است که سورا می‌تواند از توضیحات متنی یک ویدیو تولید کند، اما توانایی‌های آن بسیار فراتر از این هستند. به راحتی می‌تواند بین تصاویر و فیلم‌ها جابه‌جا شود، یک صحنه را به صحنه دیگر تبدیل کند، و حتی سوژه‌های متفاوت را با استفاده از انتقال‌های ظریف و خلاقانه به هم متصل کند. تصور کنید که یک شهر باستانی را به یک منظره زیر آب تبدیل کنید یا یک پهپاد را به سرعت یوزپلنگ حرکت داده و از زاویه دید آن فیلمبرداری کنید، سورا این امکان را فراهم می کند.

امکانات گسترده

Sora کاربردهای بالقوه متعدد و جالبی دارد. در زمینه‌هایی مثل بازی‌های ویدئویی، فیلم‌سازی، آموزش و حتی تولید محتوای شخصی می‌توان از این فناوری پیش‌رو استفاده کرد. تصور کنید که دنیای بازی، فیلم های B-roll با کیفیت بالا، یا مطالب آموزشی جذاب را به راحتی و بدون هیچ محدودیتی و تنها با ارائه توضیحات متنی تولید کنید و انحصار مالکیت آنها متعلق به خود شما باشد تا بتوانید از آنها در هر جا که می‌خواهید استفاده کنید.

لاگین در سورا (Sora login)

درحال حاضر هنوز کمپانی Openai این محصول را در دسترس عموم قرار نداده ولی به محض انتشار سورا ما از طریق همین بلاگ به شما اطلاع رسانی خواهیم کرد و لینک آن را همینجا قرار می‌دهیم.

فعلا میتوانید از سایر محصولات این کمپانی مثل چت جی پی تی(ChatGPT) استفاده کنید:

OpenAI
Introducing Sora: Creating video from text

چالش‌ها

مانند هر فناوری پیچیده دیگری، در مورد سورا نیز رسیدگی به نگرانی‌های اخلاقی و سوء استفاده‌های احتمالی بسیار مهم است. پتانسیل ایجاد ویدیوهای بیش از حد واقعی، نگرانی‌هایی در مورد ساختن دروغ‌ها و شایعات و اطلاعات نادرست به وجود می‌آورد. با این حال، توسعه دهندگان OpenAI سعی دارند برای کاهش این خطرات اقداماتی انجام دهند.

آینده نزدیک‌تر از حد انتظار

Sora نقطه عطف مهمی در صنعت هوش مصنوعی تولید ویدئو از متن به شمار می‌آیند. قابلیت‌های آن فوق‌العاده است و با ساختن ویدئوی‌های خلاقانه و بی‌سابقه خود، کاربردهای جدیدی را ممکن می‌سازد. گرچه هنوز ایراداتی بر آن وارد است ولی توانایی‌های بالقوه آن را نباید نادیده گرفت و انتظار می‌رود در آینده نزدیک این مشکلات نیز از بین برود.

هوش مصنوعی در حال تغییر دادن جهان است در این سفر هیجان انگیز با ما همراه باشید و برای آگاهی از به روزترین محصولات هوش مصنوعی و پیشرفت‌های سورا مقالات وب سایت کنترل‌اعداد را از دست ندهید.

از طریق لینک زیر می‌توانید ویدئوی کامل سورا را با کیفیت بالا در یوتیوب (فیلترشکن فراموش نشه) مشاهده کنید:

برای مطالعه مقالات بیشتر در زمینه هوش مصنوعی با ما همراه باشید:

وبلاگ
همه چیز درباره تکنولوژِی، دانش روز و آموزش های کاربردی را اینجا بخوانید.